دپارتمان بین الملل

  • کارشناس واحد بیماران بین الملل: خانم غفوری
  • شماره تماس ثابت :  ۲۹۱۲۱۴۸۴-۰۲۱
  • شماره تلفن همراه : ۰۹۱۰۸۵۰۰۸۵۰
  •   موقعیت مکانی :  طبقه چهارم – اتاق IPD

تعریف دپارتمان بیماران بین الملل (IPD ) :

توریسم درمانی یا گردشگری سلامت سفری است که با هدف درمان به کشور دیگری انجام می شود.  از دلایل این نوع گردشگری، عدم وجود شیوه های درمانی مشابه ، هزینه های بالا و عدم وجود تکنولوژی های پیشرفته درمانی در کشور مبدا می باشد ، از سویی دیگر با توجه به تعرفه های پزشکی مناسب در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه و ارائه خدمات پزشکی و پرستاری با کیفیت بین المللی تعداد زیادی بیماران ، تمایل دارند تا برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر نمایند و این امر خود سبب گردیده تا یکی از قطب های گردشگری سلامت در منطقه، کشور عزیزمان باشد.

در این راستا بیمارستان نیکان با توجه به ظرفیت های بالفعل و بالقوه، دستاوردهای موفق بین المللی و پیشتازی در عرصه مدیریت نوین خدمات سلامت توانست در ارزیابی وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیماران بین المللی را دریافت نماید. 

خدمات IPD :

دپارتمان بیماران بین المللی ( IPD ) بیمارستان از کارشناسان متخصص و پزشکان مجرب مسلط به زبان های بین المللی تشکیل شده که به صورت ۲۴ ساعته بستر ارائه خدمات سلامت را به بیماران بین المللی مهیا می سازد.

  • حضور مترجم مقیم مسلط به زبانهای عربی، انگلیسی و فرانسه در این مرکز توانسته است ، از لحظه ورود به کشور تا ترخیص از بیمارستان را برای بیماران تسهیل نماید به گونه ای که هیچگونه خلل ارتباطی در این زمینه ایجاد نشود .
  • کارشناس ارشد IPD مسئول هماهنگی نحوه حضور بیماران بین الملل در بیمارستان است در این راستا جهت کوتاه نمودن مسیر ارائه خدمات،حضور پرستار خوش آمدگویی در لابی و حضور کارشناس VIP/CIP در بیمارستان توانسته است اهرم های موثری برای این دپارتمان ایجاد نماید .
  • ایجاد فضای اقامتی مبتنی بر فرهنگ بیمار در بیمارستان ، یکی از مزیت های رقابتی بیمارستان نیکان محسوب می گردد. مجهز بودن بخش های بستری به رسانه های تصویری و مکتوب بین المللی مصوب وزارت ارشاد، نصب استند خوشامدگویی به زبان بیمار، وجود پرچم ملی کشور وی، ارائه منوی غذای مبتنی بر ملیت بیمار به زبان عربی/انگلیسی و امکان سرو غذاهای بین المللی و امکان تبدیل ارزهای بین المللی به ریال در بیمارستان، از اهم اقدامات صورت گرفته است.
  • در راستای کاهش دغدغه های اقامتی و مسافرتی بیماران و همراهان وی ، ایجاد بستر همکاری با هتل های مختلف در درجات متنوع تشریفات، امکان دریافت و یا تمدید ویزا؛ رزرو خطوط مسافرتی در کلیه قالب های هوایی، زمینی، دریایی و بهره مندی از تورهای گردشگری داخل تهران توانسته است بار نگرانی بزرگی را از دوش ایشان بردارد.
  • با توجه به شرایط بیمار و در صورت تمایل امکان همراهی وی از فرودگاه تا بیمارستان و بالعکس توسط کادر درمانی ویژه مهیا می باشد.
  • ترجمه کلیه اوراق و فرم های بیمارستان به دو زبان عربی و انگلیسی توانسته است گام مهمی را در راستای حفظ حقوق بیماران بردارد. در این راستا انجام نظرسنجی های روزانه از بیماران بین الملل در تکنیک های مختلف(پرسشنامه بین المللی-مصاحبه حضوری و یا ایمیل به بیمارستان) و انجام اقدامات اصلاحی در کمتر از حداکثر ۱۲ ساعت توانسته است در تبیین و تنویر حقوق بیماران موثر واقع گردد .
  • ویزیت های روزانه پزشک IPD از تمامی بیماران بین المللی در بیمارستان و تیم مجرب و فوق تخصصی پزشکان این حوزه یکی از محورهای اعتماد بیماران به بیمارستان نیکان می باشد.
  • ارائه صورتحساب به زبان انگلیسی به همراه Medical Report در زمان ترخیص ، سبب ایجاد اطمینان خاطر در بیماران جهت ادامه درمان در کشور و یا مرکز دیگری گردیده است.

Familiarity with the application process in
Nikan Virtual Hospital

In this section, you can get acquainted with the application registration process in Nikan Virtual Hospital.
 

Request services

Contact us to request services...

Download the application

Click to download the application

Consulting

At this stage, our experts will contact you